Algemene voorwaarden van Bas Smits Fotografie

1 DEFINITIES

In deze Algemene voorwaarden wordt verstaan onder “Bas Smits Fotografie”: de onderneming die onder de handelsnaam Pixelbits gedreven wordt en is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 17.24.23.24.

Onder “klant” wordt verstaan: eenieder die via een van de websites van Bas Smits Fotografie een overeenkomst aangaat met Bas Smits Fotografie (zie 3.2).

Onder “orderbevestiging” wordt verstaan: de orderbevestiging zoals omschreven in artikel 3.2 van deze Voorwaarden.

Onder “Artikel” wordt verstaan: het artikel of de artikelen die door het sluiten van een overeenkomst tussen Bas Smits Fotografie en de klant door of via www.Bas Smits Fotografie.nl of een andere website van Bas Smits Fotografie binnen een overeengekomen termijn geleverd dienen te worden en waarvoor een bepaalde prijs betaald dient te worden.

Onder “Voorwaarden” wordt verstaan: deze algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn opvraagbaar via de website: www.Bas Smits Fotografie.nl.

2 TOEPASSELIJKHEID

2.1 Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten die via de websites van Bas Smits Fotografie gesloten worden en waarbij Bas Smits Fotografie partij is, zijn deze Voorwaarden van toepassing, met uitsluiting van enige andere algemene voorwaarden. Door het totstandkomen van een overeenkomst tussen de klant en Bas Smits Fotografie middels de procedure zoals deze is omschreven in artikel 3 van deze Voorwaarden, accepteert de klant deze Voorwaarden.

2.2 Van het in deze Voorwaarden bepaalde kan slechts na schriftelijke goedkeuring door Bas Smits Fotografie worden afgeweken, in welk geval de overige bepalingen van deze Voorwaarden onverkort van kracht blijven.

2.3 Alle rechten en aanspraken, zoals in deze Voorwaarden, en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van Bas Smits Fotografie worden bedongen, worden evenzeer bedongen ten behoeve van door Bas Smits Fotografie ingeschakelde tussenpersonen en andere derden.

2.4 Bas Smits Fotografie heeft het recht deze Voorwaarden en de inhoud van haar website te wijzigen.

3 AANBIEDINGEN/OVEREENKOMSTEN

3.1 Alle aanbiedingen gedaan op de website van Bas Smits Fotografie zijn vrijblijvend, totdat een orderbevestiging is ontvangen. Indien Bas Smits Fotografie de aankoopprijs van het artikel dient te verhogen ingevolge een wettelijk voorschrift of in kracht van uitspraak van de rechter, zal de klant hiervan onmiddellijk schriftelijk (via brief of e-mail) op de hoogte worden gesteld. Deze heeft in dat geval de bevoegdheid om de overeenkomst te ontbinden door dit schriftelijk (via brief of e-mail) aan Bas Smits Fotografie te melden.

3.2 De overeenkomst tussen Bas Smits Fotografie en de klant komt tot stand op het moment nadat deze laatste:

* (a) middels een checkbox op de website akoord is gegaan met de Algemene Voorwaaarden;
* (b) een bestelling heeft geplaatst op een van de websites van Bas Smits Fotografie middels het volledig en correct invullen van het bestelformulier op de website;
* (c) hierop van Bas Smits Fotografie op zijn of haar e-mailadres een bevestiging heeft ontvangen dat Bas Smits Fotografie de bestelling heeft ontvangen (de “orderbevestiging”). Indien van Bas Smits Fotografie in redelijkheid niet gevergd kan worden dat de overeenkomst nagekomen wordt, zal de orderbevestiging niet verstuurd worden. In dit geval komt de overeenkomst dus niet tot stand.

3.3 De orderbevestiging vermeldt in ieder geval de volgende informatie:

* (a) een omschrijving van het artikel dat door de klant gekocht is en het aantal van die gekochte artikelen;
* (b) de prijs van het artikel;
* (c) de naam; het adres waar het (de) artikel(en) naar toe gestuurd word(t)(en) (geen postbus), en het factuuradres (indien anders dan woonadres en/of afleveradres; ook geen postbus);
* (d) het e-mailadres van Bas Smits Fotografie waar de klant met vragen over zijn of haar bestelling terecht kan.

3.4 De administratie van Bas Smits Fotografie geldt, behoudens tegenbewijs, als bewijs van de door de klant aan Bas Smits Fotografie verstrekte opdrachten en gedane betalingen en van door Bas Smits Fotografie verrichte leveringen. Bas Smits Fotografie erkent dat elektronische communicatie als bewijs kan dienen. Door het accepteren van de Voorwaarden erkent de klant dit eveneens.

4 BETALINGEN

4.1 Bestellingen kunnen worden betaald volgens de door Bas Smits Fotografie aangeboden methoden. Bas Smits Fotografie behoudt zich het recht voor deze methoden te wijzigen, echter niet midden in een leveringsprocedure.

4.2 Indien gekozen wordt voor betaling via overschrijving per bank, behoudt Bas Smits Fotografie zich het recht voor de bestelling eenzijdig te annuleren indien de betaling na zeven werkdagen niet is ontvangen. Het bestelde artikel of de bestelde artikelen worden dan weer via de site(s) ter beschikking gesteld.

5 TRANSPORT EN TRANSPORTKOSTEN

5.1 Alle prijzen voor de aangeboden zaken zijn in euro’s en inclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd.

5.2 Bas Smits Fotografie behoudt zich het recht de voorwaarden ten aanzien van de verzendkosten te wijzigen, echter nooit bij een lopende bestelling.

5.3 Het risico tijdens het transport van het door de klant bestelde artikel is voor Bas Smits Fotografie. Op het moment van aflevering van het artikel gaat het risico van het artikel op de klant over, behoudens de aansprakelijkheden die wettelijk niet door Bas Smits Fotografie kunnen worden uitgesloten.

6 LEVERTIJD

6.1 De levertijd van het artikel bedraagt maximaal 30 werkdagen na ontvangst van de betaling, of zoveel korter als is bepaald in de overeenkomst tussen de klant en Bas Smits Fotografie. De door Bas Smits Fotografie opgegeven levertijden zullen niet als fatale termijn te beschouwen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

6.2 Wanneer de overeengekomen levertermijn, om welke reden dan ook, door Bas Smits Fotografie overschreden wordt, zal Bas Smits Fotografie de klant hiervan schriftelijk (via brief of e-mail) in kennis stellen. In dat geval heeft de klant de bevoegdheid om de overeenkomst te ontbinden, door dit schriftelijk (via brief of e-mail) aan Bas Smits Fotografie te melden.

6.3 De betalingen die de klant heeft gedaan in het kader van de uitvoering van de overeenkomst die ingevolge artikel 5.2 van deze Voorwaarden dan door de klant wordt ontbonden, zal Bas Smits Fotografie binnen 10 werkdagen nadat ze de in artikel 5.2 genoemde verklaring heeft ontvangen, aan de klant terugbetalen.

7 AFKOELINGSPERIODE

7.1 Nadat de klant het door hem of haar bestelde artikel heeft ontvangen, heeft hij of zij de bevoegdheid om binnen 14 werkdagen na de ontvangst van dit artikel, de onderliggende overeenkomst met Bas Smits Fotografie te ontbinden. Hij of zij hoeft hiervoor geen reden op te geven.

7.2 Indien de klant de overeenkomst ingevolge artikel 7.1 van deze voorwaarden wenst te ontbinden, dient hij of zij dit schriftelijk (via e-mail of brief) aan Bas Smits Fotografie te melden. Hij of zij dient het product dan onmiddellijk terug te sturen naar Bas Smits Fotografie. De klant draagt zelf de kosten van en het risico voor het retourzenden. Wanneer de klant een artikel retour zendt op een manier die niet overeenkomt met de door Bas Smits Fotografie aangegeven procedure, verspeelt hij of zij alle rechten op terugbetaling wanneer het artikel niet of beschadigd terugkomt.

7.3 De betalingen die de klant heeft verricht op het moment dat hij of zij de overeenkomst met Bas Smits Fotografie ingevolge artikel 7.1 en 7.2 van deze voorwaarden heeft herroepen, zal Bas Smits Fotografie binnen 14 dagen nadat Bas Smits Fotografie het door de klant geretourneerde artikel heeft ontvangen, aan hem of haar terugbetalen.

7.4 Bas Smits Fotografie behoudt het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of om slechts een gedeelte van het al betaalde bedrag te crediteren wanneer het vermoeden bestaat dat het artikel reeds is geopend, gebruikt of door schuld van de klant (anders dan die van Bas Smits Fotografie of de leverancier van het product) is beschadigd.

7.5 Indien een artikel wordt geretourneerd dat naar het oordeel van Bas Smits Fotografie schade heeft opgelopen die aan een handeling of nalatigheid van de klant te wijten is of anderszins voor diens risico komt, zal Bas Smits Fotografie de klant hiervan schriftelijk (via brief of e-mail) in kennis stellen. Bas Smits Fotografie heeft het recht om de waardevermindering van het artikel als gevolg van deze schade van het aan de klant terug te betalen bedrag in te houden.

8 NIET GOED, GELD TERUG

8.1 Indien binnen 30 dagen nadat de klant het artikel heeft ontvangen, het artikel een gebrek blijkt te vertonen, heeft de klant twee mogelijkheden: (a) hij of zij kan Bas Smits Fotografie schriftelijk (via brief of e-mail) vragen om herstel, vervanging of levering van het ontbrekende of gebrekkige gedeelte van het artikel; of (b) hij of zij kan de overeenkomst met Bas Smits Fotografie ontbinden, door dit schriftelijk (via brief of e-mail) te melden.

8.2 Indien de klant Bas Smits Fotografie vraagt om herstel, vervanging of levering van het ontbrekende of gebrekkige gedeelte van het artikel, moet hij of zij het artikel aan Bas Smits Fotografie terugsturen. Bas Smits Fotografie zal binnen 5 dagen na de terugontvangst beoordelen of het artikel te herstellen is, en de klant dit schriftelijk meedelen. Is dit het geval, dan zal Bas Smits Fotografie het binnen 20 werkdagen na ontvangst, (doen) herstellen of vervangen en aan de klant terugsturen. De kosten van de retourzending, het vervangen en/of herstellen van het artikel, en het aan de klant terugsturen van het artikel, komen voor rekening van Bas Smits Fotografie , tenzij aannemelijk is dat het ontbreken van (een deel van) het artikel dan wel het gebrek aan het artikel aan de klant te wijten is of anderszins voor diens rekening en risico is. In dat geval is Bas Smits Fotografie niet verplicht het gebrek aan het artikel te herstellen of het ontbrekende deel toe te voegen aan het artikel. Bas Smits Fotografie zal het artikel dan in dezelfde toestand terugzenden als die waarin zij het product van de klant ontvangen heeft. Is het artikel niet herstelbaar, en is de reden hiervan de klant op geen enkele manier verwijtbaar, dan kan hij of zij kiezen of hij of zij het terug wil ontvangen, dan wel zijn of haar geld terug wenst. Op dat moment treedt artikel 6.3 in werking

8.3 Indien de klant de overeenkomst op basis van artikel 7.1(b) ontbindt, dient hij of zij het artikel onmiddellijk aan Bas Smits Fotografie te retourneren, op de door Bas Smits Fotografie aangegeven wijze. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de klant . Het bedrag wat betaald is bij de bestelling zal binnen 10 werkdagen op de rekening van de klant teruggestort worden. Artikel 6.5 is op dit artikel lid van toepassing.

9 GARANTIES

9.1 Op de door Bas Smits Fotografie geleverde producten bestaat wettelijke garantie..

10 KLACHTEN

10.1 Alle klachten in verband met de levering, kwaliteit, hoedanigheid van het artikel of iedere andere klacht, zullen door Bas Smits Fotografie serieus in behandeling worden genomen.

10.2 De klant dient een klacht kenbaar te maken aan Bas Smits Fotografie (gegevens staan vermeld in artikel 12 van deze Voorwaarden).

10.3 Bas Smits Fotografie zal binnen 10 dagen de klacht proberen op te lossen. Bas Smits Fotografie zal de klant hierover schriftelijk (via brief of e-mail) berichten.

11. PRIVACY

11.1 De persoonsgegevens die Bas Smits Fotografie registreert, worden uitsluitend gebruikt om de gesloten overeenkomst te kunnen nakomen. Pas na vooraf verkregen toestemming kan Bas Smits Fotografie deze gegevens ook gebruiken om de klant persoonlijk gerichte aanbiedingen te doen.

11.2 De persoonsgegevens die verwerkt worden, zijn alle gegevens die de klant zelf invult in het bestelformulier wanneer hij of zij een artikel bestelt of heeft besteld.

11.3 Bas Smits Fotografie zal persoonlijke gegevens van klanten niet aan derden verstrekken.

11.4 De klant kan zijn of haar persoonsgegevens te allen tijde inzien, door een schriftelijk (via brief of e-mail) verzoek hiertoe aan Bas Smits Fotografie te richten. Bas Smits Fotografie zal hem of haar dan binnen 4 weken een overzicht verstrekken van de bij Bas Smits Fotografie aanwezige persoonsgegevens. Indien de klant van mening is dat zijn of haar persoonsgegevens verbeterd, aangevuld, verwijderd of afgeschermd dienen te worden omdat deze feitelijk onjuist zijn, voor bovenstaand doel niet volledig of relevant zijn of in strijd met een wettelijk voorschrift worden verwerkt, dient hij of zij dit schriftelijk (via brief of e-mail) te melden, waarbij hij of zij aangeeft dat de persoonsgegevens verbeterd, aangevuld, verwijderd of afgeschermd dienen te worden. Indien de klant wenst dat zijn of haar persoonsgegevens verbeterd en/of aangevuld worden, geeft hij of zij in het bericht tevens de verbeteringen/aanvullingen van die persoonsgegevens aan. Bas Smits Fotografie zal in alle gevallen de instructies onmiddellijk opvolgen, tenzij het bedrijf hiertoe niet in staat is. In dat geval zal Bas Smits Fotografie de persoonsgegevens uit het bestand verwijderen.

12 TOEPASSELIJK RECHT, BEMIDDELING EN GESCHILLEN

12.1 Op alle overeenkomsten gesloten met Bas Smits Fotografie is Nederlands recht van toepassing.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.